Connect with us

Social

Abandonul şcolar în rândul romilor brăileni devine îngrijorător

Abandonul şcolar în rândul minorităţii rome din judeţul Brăila devine un fenomen tot mai accentuat. Chiar dacă au existat numeroase iniţiative locale şi naţionale menite să aducă la şcoală cât mai mulţi copii din categoriile defavorizate, atât romi cât şi români, rezultatele pozitive întârzie să apară, în timp ce situaţia se degradează de la un an la altul.

În căutarea şcolarilor pierduţi: „Grădiniţa“ de la Săruleşti
„Nu am situaţia exactă la nivelul elevilor din ciclul gimnazial şi primar, aici nu sunt probleme majore, din ce ni s-a mai comunicat, ştim fiecare din teren că ai noştri copii ajung să facă măcar opt clase. Situaţia este îngrijorătoare la nivelul celor de liceu: în 2012- 2013, au intrat 60 de elevi la liceu, iar acum, în clasa a XII-a mai sunt 25. În 2013- 2014 am avut 34 de elevi intraţi la liceu, doar 26 mai sunt la şcoală. În anul următor, au intrat 28 la liceu, mai sunt 26, iar în acest an avem 26 de tineri care au intrat în clasa a noua şi una dintre eleve deja nu vrea să mai vină la şcoală. Este din Vişani, a intrat la Pedagogic şi nu se poate adapta mediului urban şi şcolar. Cifra celor rămaşi în sistem scade mereu, mulţi s-au pierdut pe drum”, a spus Gina Anton, inspector şcolar inspector şcolar pe problemele minorităţilor, în cadrul şedinţei Grupului de Lucru Mix.

Problema transportului este una dintre cauzele abandonului şcolar în mediul rural. Primarii nu sunt obligaţi să asigure transportul, motiv pentru care elevii, mai ales aceia din clasele a XI-a şi a XII-a, învăţământul fiind obligatoriu până în clasa a X-a, sunt în situaţii dificile. Teoretic, primarii pot acorda bani pentru transportul copiilor din bugetul de asistenţă socială, numai că şi acest buget este destul de subţire, mai ales pentru comunităţile cu mulţi asistaţi social.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință