Connect with us

Social

CSALB: Campanie de informare pentru consumatorii de servicii financiare

Published

on

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) organizează, timp de cinci luni, o campanie online de informare a consumatorilor de servicii financiare.

În această campanie, reprezentanţii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) îi vor sfătui pe consumatorii de servicii financiare cum să îşi formuleze cererile şi ce trebuie să facă pentru a avea o negociere reuşită cu banca sau cu instituţiile financiare nebancare (IFN).

Campania de informare se va adresa consumatorilor din Arad, Timiş, Cluj, Galaţi, Iaşi, Constanţa, Bihor, Dolj, Braşov, Argeş şi Prahova.

Potrivit CSALB, campania urmează să se desfăşoare online şi prin intermediul presei locale, iar în cadrul evenimentului reprezentanţii CSALB vor transmite consumatorilor de servicii financiare recomandări privind modalitatea de redactare a cererii de intrare în negociere cu instituţia de credit, dar şi recomandări în legătură cu rigorile, limitele şi cerinţele din timpul unei negocieri la distanţă.

Preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, Alexandru Păunescu, subliniază că există o scădere a interesului consumatorilor în ceea ce priveşte modalitatea de completare a cererii adresate băncii.

În 2020 şi în anul curent, CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate băncilor şi IFN-urilor, dintre care peste 900 de solicitări au fost primite de la începutul anului 2021.

Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise de consumatorii din Bucureşti (22% din total), Argeş, Ilfov, Prahova şi Cluj.

Cele mai puţine cereri au fost trimise din judeţele Sălaj, Satu-Mare, Covasna, Caraş-Severin şi Harghita, judeţe care cumulează sub 1% din numărul total de cereri.

În ultimii 5 ani, consumatorii au obţinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu băncile realizate în cadrul CSALB. În 2020, valoarea medie a beneficiilor obţinute în urma negocierilor a fost de 3.700 de euro pentru fiecare caz soluţionat.

CSALB intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015