Connect with us

Educatie

Ministerul Educaţiei: Nu se face o legătură între scenariile de funcţionare a şcolilor şi rata de vaccinare

Published

on

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Sorin Ion, a declarat joi, cu prilejul lansării la Braşov a campaniei „Vaccinare şi testare pentru învăţare”, că rata de imunizare împotriva COVID-19 nu a influenţat şi nu va influenţa scenariile de funcţionare a şcolilor.

„La niciun moment nu s-a făcut o legătură între scenariile de funcţionare a şcolilor şi rata de vaccinare şi nici nu cred că se va face, atâta vreme cât vaccinarea nu este un act impus, ci unul voluntar”, a subliniat secretarul de stat în Ministerul Educaţiei.

Întrebat dacă Ministerul are un „plan de back-up” în cazul în care nu va ajunge la un acord cu Ministerul Sănătăţii asupra cumpărării testelor de salivă, Sorin Ion a precizat că ar trebui să se folosească cele peste 1 milion de teste existente, în prezent, la nivelul şcolilor şi al direcţiilor de sănătate publică.

„Un prim plan de back-up ar fi să folosim testele existente, în prezent, existând peste 1 milion în şcoli sau DSP-uri, în funcţie de situaţie. Asta ar trebui, şi anume să susţinem cu toţii utilizarea lor. Ne aşteptăm totuşi ca într-o lună de zile să existe o bază, sau finanţare, sau decizie pentru achiziţionarea acelor teste de salivă”, a afirmat Ion.

În ceea ce priveşte solicitarea ministrului Educaţiei, Sorin Câmpeanu, de a se folosi astfel de teste în şcoli, secretarul de stat a subliniat că aceasta „nu este absurdă”, chiar dacă ele au „o acuitate mai redusă”, menţionând, în context, pe de altă parte, că disputele între ministerele Sănătăţii şi cel al Educaţiei, din ultima vreme, au fost mult „amplificate”.

„Am fost de faţă când s-au semnat ordinele comune pentru funcţionarea şcolilor şi, dacă deschideam internetul, citeam că ne-am bătut, altfel, totul era în regulă. (…) Nu ştiu cât e de absurdă această solicitare (privind folosirea testelor de salivă – n.r.), pentru că ele se utilizează. Înţeleg că au o acuitate ceva mai scăzută, dar nu pot decât să repet ceea ce aud în alte părţi”, a spus Sorin Ion.

În legătura cu derularea campaniei „Vaccinare şi testare pentru învăţare”, secretarul de stat a precizat că în aceste zile broşura informativă va ajunge, în format digital, la „toţi elevii şi părinţii”, chiar dacă aceasta conţine, a menţionat el, „informaţii cam tehnice pentru un copil de clasa a V-a”.

„Împreună cu Asociaţia ‘Salvaţi Copiii’ a fost realizată o broşură, a ajuns în inspectoratele şcolare, poate nu în toate, într-un număr limitat. Dar există şi în format digital. În perioada următoare, poate chiar profităm de vacanţă, o vom transmite tuturor copiiilor şi mai ales tuturor părinţilor”, a subliniat Sorin Ion.

Ion a declarat că sistemul de învăţământ online şi chiar cel de predare hibrid nu vor dispărea după ce pandemia va trece, dimpotrivă din lecţiile învăţate în această perioadă putând fi desprinse soluţii pentru probleme existente până în prezent în sistem, una dintre acestea fiind înfiinţarea unei şcoli online pentru copiii bolnavi cronic.

Profesorul Sorin Ion a admis, în cadrul unei dezbateri, că cei care susţin că sistemul hibrid este ineficient „au dreptate”, menţionând că, oficial, acest sistem de predare nu există.

„Din punct de vedere al legislaţiei, hibridul nu există. Dar doar în teorie, pentru că, în practică, nu ai încotro. Atunci când ai o parte din copii acasă şi ai o rată de infectare mare şi trebuie să ţii o parte dintre ei acasă, nu ai încotro, e o adaptare a organismului numit învăţământ. Nu e oficializat, oficial, am renunţat la el de ceva vreme, dar în realitate se întâmplă”, a spus Sorin Ion.

El a subliniat însă că putem folosi lecţiile pandemiei.

„O să treacă, sperăm, pandemia. Într-o situaţie ideală, în acel moment, toţi copiii din ţară vor avea un device pe care se pot conecta la şcoală. Va trebui să ne intre în obişnuinţă că sistemul online şi chiar sistemul hibrid să fie o soluţie în situaţii ca de exemplu copil cu piciorul fracturat care stă acasă o lună. Până anul acesta, stătea acasă, mai lua o temă de la colegi. Din acest moment, când ştim ce înseamnă, (sistemul de învăţământ online – n.r.) acel copil poate să participe la lecţii, chiar dacă nu 100%, ca cei din sală”, a spus Sorin Ion.

În context, el a vorbit despre posibilitatea înfiinţării unei „şcoli online, cu angajaţi reali”.

„Putem folosi lecţiile pandemiei. Există bolnavi cronic care stau internaţi luni de zile în spitale şi avem în vedere. Sistemul încearcă să facă ceva, există profesori care se deplasează la spital, dar să fim serioşi, cât se întâmplă? Avem în vedere – şi chiar am discutat la nivelul ministerului – înfiinţarea unei şcoli virtuale, la care să fie înmatriculaţi copiii pe perioada în care stau în spitale sau sunt imobilizaţi, dacă perioada este relativ lungă, o şcoală online cu angajaţi reali. Prin urmare putem găsi soluţii în care şcoala online şi chiar sistemul hibrid să fie bun”, a mai spus secretarul de stat în ME.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015