Connect with us

Educatie

Proiect legislativ care va stimula înfiinţarea programelor publice de tip „Şcoală după şcoală”

Published

on

Deputatul Beniamin Todosiu, a depus în Parlamentul României un proiect legislativ care va stimula înfiinţarea şi susţinerea programelor publice de tip „Şcoală după şcoală”. Proiectul a primit susţinerea a 20 de parlamentari, care au semnat şi ei iniţiativa legislativă a deputatului de Alba.

„Resursa cea mai importantă a unei ţări sunt oamenii, iar viitorul este reprezentat de copiii şi tinerii săi. În România, copiii reprezintă aproximativ 20% din populaţie, fiind totodată partea cea mai importantă, dar şi cea mai fragilă a societăţii. Ei sunt categoria socială cea mai expusă la neajunsurile comunităţilor din care fac parte. În România, un sfert dintre copii sunt afectaţi de sărăcie, neavând minimul necesar pentru a creşte în condiţii normale, iar unul din zece copii adoarme flămând. România continuă să înregistreze rate foarte mari ale abandonului şcolar (mai ales rata de părăsire timpurie a şcolii), în condiţiile în care există o legătură clară între abandonul şcolar şi şomaj, excluziune socială şi sărăcie. Soluţia este susţinerea educaţiei, atât printr-o finanţare corespunzătoare, cât şi prin programe de tip „şcoală după şcoală”. Astfel, cu susţinerea mai multor colegi parlamentari , am depus un proiect de lege, care va reglementa organizarea, desfăşurarea şi finanţarea programelor publice de tip „şcoală după şcoală”. Sper ca acest proiect să beneficieze de sprijinul tuturor parlamentarilor, indiferent de culoarea politică, fiind un subiect extrem de important pentru viitorul copiilor noştri”, a spus deputatul Beniamin Todosiu.

Propunerea legislativă amintită presupune modificarea şi completarea art. 58 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, astfel încât să faciliteze aceste programe ce au ca scop, în primul rând, reducerea abandonului şcolar. Prin această iniţiativă legislativă se doreşte implicarea, pe lângă Guvern, şi a autorităţilor locale în finanţarea de programe „Şcoală după şcoală”, dar şi acordarea posibilităţii finanţării acestor programe educaţionale persoanelor fizice sau juridice prin contracte de sponsorizare încheiate direct cu şcoala.

România continuă să înregistreze rate foarte mari ale abandonului şcolar (mai ales rata de părăsire timpurie a şcolii), în condiţiile în care există o legătură clară între abandonul şcolar şi şomaj, excluziune socială şi sărăcie. De la un vârf de 19,3% în 2010, România a înregistrat o evoluţie oscilantă până la o rată de 16,4% în 2018. Astfel, abandonul şcolar rămâne o provocare pentru societatea românească, în condiţiile în care înregistrăm vârfuri mult mai înalte în zonele rurale (25,4% în 2018) şi în rândul copiilor romi (77% în 2018).

Conform datelor prezentate de Eurostat în 2020, România a avut cea mai mică investiţie în educaţie din Uniunea Europeană. Sectorul educaţional este în permanenţă subfinanţat. La nivelul statelor membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), investiţia per elev per ciclu de studii primare a fost în 2016, în medie, 8.470 de dolari . În România, aceeaşi investiţie, în acelaşi an, a fost, în medie, 1.274 de dolari, rezultând că investiţia în studiile primare în România este de 6,6 ori mai mică decât media din statele membre OCDE.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015