Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) a transmis Guvernului României, luni, un colet conţinând un ceas şi o listă de revendicări, amintind că a rămas foarte puţin timp până la data când ar trebui să înceapă noul an şcolar şi trebuie luate măsuri organizatorice, în contextul pandemiei.
Potrivit noului preşedinte al AEC, Sabina Spătariu, mesajul organizaţiilor de elevi din România este că trebuie luate măsuri reale privind începerea anului şcolar şi că nu mai există timp pentru amânarea deciziilor.
„Mai exact, noi ne dorim să fim consultaţi cu privire la deciziile din educaţie, să se asigure laptopuri conectate la internet pentru fiecare elev în parte, fără discriminare, ghiduri pentru recuperarea materiei, pentru că în semestrul al doilea au fost 900.000 de elevi fără acces la un dispozitiv şi implicit la educaţie, să se asigure formarea continua a profesorilor pentru a putea preda online şi reglementarea şcolii online, astfel încât să nu existe nicio problemă din punct de vedere legislativ”, a declarat Sabina Spătariu.
AEC mai propune ca în mediul rural, în zonele unde nu sunt cazuri de COVID-19, elevii sa meargă la şcoală, iar în zonele urbane în care unde sunt multe infectări, şcoala să se desfăşoare exclusiv online.
„Acolo unde nu sunt cazuri, în mediul rural, unde sunt sate izolate, să se meargă la şcoală, fizic, pentru că ar fi mult mai bine pentru elevi, iar acolo unde există cazuri foarte multe, în municipii sau oraşe precum Suceava, să se lucreze exclusiv în sistem online, pentru că sălile sunt prea mici pentru numărul mare de elevi, iar condiţiile sanitare din şcoli nu sunt cele mai bune, motiv pentru care solicităm şi măşti, dezinfectant şi asigurarea hârtiei igienice şi a săpunului, la toaletă”, a precizat preşedintele AEC.
Lidera organizaţiei de elevi din Constanţa a subliniat şi faptul că nu au fost oferite foarte multe detalii, în scenariile avansate de autorităţile centrale, în legătură cu preocupările pe care le au pentru începerea noului an şcolar.
„Nu avem foarte multe detalii despre scenariile avansate de Guvern. Fizic, 100% la şcoală nu ne putem întoarce, iar scenariul hibrid este neclar, pentru că nu se specifică dacă lecţiile se vor transmite live în timpul orele de curs, pentru cei de acasă, sau dacă profesorii vor fi nevoiţi să predea de doua ori, o data în sala de clasă şi apoi să reia pe platformele de învăţare la distanţă”, a conchis Sabina Spătariu.