Connect with us

Social

Bode: Cartea electronică de identitate are funcţionalităţi multiple, care vor contribui la reducerea birocraţiei

Published

on

Cartea electronică de identitate are funcţionalităţi multiple, care vor contribui la reducerea birocraţiei, la flexibilizarea relaţiilor dintre autorităţi şi cetăţeni prin asigurarea unui acces facil la servicii esenţiale, concomitent cu oferirea de garanţii suplimentare de securitate privind protejarea identităţii, a precizat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, într-o conferinţă de presă la Cluj-Napoca.

„Cetăţenii trebuie să ştie că un document va înlocui cartea de identitate aflată în circulaţie din anul 1997 în mod treptat, până în august 2031, conform termenelor stabilite prin regulamentul european. De asemenea, cartea electronică de identitate este recunoscută în afara graniţelor ţării”, a spus Bode.

El a adăugat că acest document facilitează accesul cetăţeanului la servicii publice prin preluarea funcţionalităţii cardului de sănătate şi implementarea unor servicii electronice de tip e-guvernare.

„Totodată, cetăţenii trebuie să ştie că poate fi solicitată de către părinţi sau tutori legali pentru copiii lor, încă de la naştere, cu o valabilitate variabilă, în funcţie de vârsta copilului, cartea electronică de identitate. (…) Aceasta conţine elemente suplimentare de siguranţă şi aceste elemente se datorează noilor tehnologii, ceea ce îi conferă titularului o protecţie suplimentară cu privire la identitatea proprie şi previne într-o mai mare măsură situaţiile de furt de identitate”, a mai spus Bode.

Ministrul a mai precizat că în faza de proiect pilot urmează să fie armonizate toate aspectele ce ţin de implementare, astfel încât în faza de generalizare la nivel naţional infrastructura să fie testată şi să fie eliminate eventualele sincope în funcţionare.

„Un element în plus, care validează utilitatea noului tip de document, îl reprezintă faptul că societatea a suferit schimbări şi au apărut noi cerinţe legate de securitate globală, inclusiv pe palierul asigurării unui control cât mai eficient la trecerea frontierei”, a completat Bode.

Prin acest proiect pilot vor fi emise 5.000 de cărţi de identitate electronică.

„Astăzi, începând cu ora 13,00, sistemul devine funcţional aici, la Cluj-Napoca, fiind preluată prima cerere pentru eliberarea noului tip de act de identitate. Pentru început, acest lucru se va întâmpla la un singur ghişeu, obiectivul fiind extinderea fluxului de preluare la patru ghişee”, a afirmat ministrul de Interne.

O primă etapă a implementării cărţii electronice de identitate va presupune testarea modului în care este utilizat acest document şi modul în care infrastructura răspunde cerinţelor tehnice.

„Aici vorbim de două etape – prima etapă – noi estimăm că va dura 5-6 luni, în care va fi emisă prima carte electronică de identitate şi vor fi introduse treptat în circulaţie cărţi electronice de identitate pentru persoane cuprinse între vârsta de 14 şi 18 ani şi pentru copii cu vârste cuprinse între 0 şi 14 ani. În această etapă va fi testat modul în care este utilizată cartea electronică de identitate şi modul în care infrastructura răspunde cerinţelor tehnice”, a spus Bode, într-o conferinţă de presă la Cluj-Napoca.

El a menţionat că, potrivit reglementărilor europene – transpuse în legislaţia naţională, prima carte electronică de identitate trebuie să fie emisă cel mai târziu în data de 2 august 2021.

„Acest lucru se întâmplă, este un angajament al României, pe care, iată, îl onorăm. Astăzi se depune prima cerere. Apreciem că în acest proiect pilot vom emite aproximativ 5.000 de cărţi electronice de identitate până la finalul anului 2021, aici, la Cluj-Napoca”, a mai spus Bode.

Ministrul a explicat că va urma o a doua etapă, estimată să dureze aproximativ 4-5 luni, în care va creşte capacitatea de preluare a cererii şi volumul de cărţi electronice de identitate emise, în scopul determinării nevoilor de producţie.

„Pentru implementarea ambelor etape sunt disponibile în acest moment 200.000 de cipuri. Producerea cărţii electronice de identitate reprezintă un proces complex şi acesta nu poate fi finalizat într-un termen mai mic de 10 zile – aşadar vorbim de un termen de minim 10 zile în care aceasta poate fi înmânată, la care se adaugă perioada de transport, având în vedere că ele vor fi produse centralizat la Bucureşti. Este foarte important să avem toate răspunsurile la eventualele neajunsuri ale proiectului, pentru momentul în care vom intra în etapa naţională. Acest lucru se va întâmpla peste 18 luni”, a afirmat ministrul de Interne.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990Copyright © 2015