Connect with us

Educatie

Consiliul Naţional al Elevilor: Cele 250.000 de tablete nu sunt suficiente

Partida Romilor

Published

on

Consiliul Naţional al Elevilo susţine că cele 250.000 de tablete nu sunt suficiente şi că Ministerul Educaţiei şi Cercetării trebuie să se oprească din a mai trata superficial nevoile elevilor din România.

Ca urmare a declaraţiilor ministrului Educaţiei şi Cercetării de ieri, 13 iulie, în cadrul unei vizite la Iaşi, elevii şi părinţii din România au fost informaţi că este foarte posibil ca, începând din toamna acestui an, învăţământul preuniversitar din România să funcţioneze în baza unui model hibrid (online/offline).

Deşi apreciem că modelul hibrid este singura variantă pentru ca elevii să se întoarcă la şcoală în siguranţă şi, totodată, singura cale pentru a moderniza învăţământul preuniversitar din ţara noastră, în vederea alinierii acestuia la standardele internaţionale, tragem un semnal de alarmă cu privire la modul în care Ministerul Educaţiei şi Cercetării tratează nevoia elevilor de a avea acces la educaţie online.

Documentaţia privind achiziţia tabletelor a fost realizată tergiversat (după 3 luni de aşteptare), iar echipamentele nu au ajuns nici măcar acum la elevi, ceea ce ne face să credem că beneficiarii procesului nu vor avea suficient de mult timp pentru a se acomoda cu noul dispozitiv.

Pe deasupra, Ministerul Educaţiei şi Cercetării refuză să valideze, în comunicarea publică, faptul că nu doar 250.000 de elevi au nevoie de sprijin în accesarea şcolii online. Problemele elevilor dezavantajaţi sunt expuse formal în discursul ministrului, în lipsa unor acţiuni concrete pentru a sprijini participarea acestora la procesul instructiv-educativ. Efectele directe ale acestei superficialităţi sunt reprezentate de creşterea ratei abandonului şcolar şi de adâncirea inechităţilor din sistemul educaţional, aspecte relieferate şi în urma afişării rezultatelor la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat, rezultate care nuanţează discrepanţele între unităţile de învăţământ preuniversitar din mediul rural şi cele din mediul urban.

Solicităm Ministerului Educaţiei şi Cercetării să urgenteze procedura de realizare a normelor de aplicare a Legii 109/2020, care prevede faptul că este obligaţia instituţiei centrale de a asigura, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning, căreia să îi urmeze procedura de achiziţie centralizată.

În calitate de reprezentanţi ai elevilor la nivel naţional, Consiliul Naţional al Elevilor a realizat un model tipizat de cerere pe care elevii îl pot completa şi transmite către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, la adresa cabinet@edu.gov.ro. Cererea poate fi regăsită aici: https://bit.ly/cerere-dispozitiv-electronic.

Mai mult decât atât, este de datoria Ministerului Educaţiei şi Cercetării să conştientizeze faptul că tabletele nu pot fi eficiente în procesul instructiv-educativ al cărui beneficiar este un elev de liceu, de pildă, sau unul de gimnaziu, care învaţă informatică. Tableta limitează procesul educaţional la vizualizarea datelor, acestea neputând fi create. Soluţia nu este ca elevii să îşi copieze lecţiile de pe tabletă pe caiet şi, analog, temele, ci să înveţe să folosească fiecare dispozitiv şi să aprecieze funcţiile acestuia, relevante în acest sens fiind datele Eurostat, care plasează România la coada clasamentului UE privind competenţele digitale de bază ale cetăţenilor. Ministerul Educaţiei şi Cercetării trebuie să conştientizeze că, deşi tabletele sunt potrivite pentru preşcolari şi elevii din ciclul primar, elevii din învăţământul gimnazial şi liceal au nevoie de laptopuri.

„Ministerul Educaţiei şi Cercetării are obligaţia de a asigura implementarea Legii 109/2020, prin care orice elev din România poate solicita, printr-o cerere, asigurarea de către statul român a dispozitivului prin care să acceseze şcoala online. Noi am făcut această cerere şi am transmis-o elevilor pe care îi reprezentăm. Cele 250 de mii de tablete nu sunt suficiente, numărul elevilor care au nevoie de echipamente pentru accesarea şcolii online fiind de 3,6 ori mai mare”, a declarat Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015