Connect with us

Social

Cum îţi păstrezi sănătatea emoţională şi mentală în perioada de izolare

Partida Romilor

Published

on

Pe masura ce guvernul vine cu masuri suplimentare, perioada de izolare la domiciliu prelungindu-se de fiecare data, se pune intrebarea cum ar putea face fata oamenii acestei situatii, pastrandu-si sanatatea emotionala si mentala.

Cu toate ca o perioada lunga de izolare este masura necesara pentru sanatatea publica si stoparea epidemiei, specialistii atentioneaza ca poate avea un impact daunator asupra sanatatii emotionale si mintale a oamenilor. Astfel, ei trag un semnal de alarma serios spunand ca aceasta perioada de criza genereaza stres si anxietate.

Totodata, limitarea posibilitatilor de divertisment si de exercitii fizice reprezinta un factor mare de risc pentru sanatatea populatiei, din toate punctele de vedere.

Din fericire exista modalitati prin care oamenii se pot asigura ca isi protejeaza bunastarea emotionala si mentala, chiar daca sunt singuri si izolati la domiciuliu.

Iata cateva sugestii venite de la psihologi pentru a trece cu bine peste perioada de izolare.

Psihologii spun ca una dintre problemele principale aparute in perioada de izolare este faptul ca lipsesc ocaziile de socializare. In mod firesc, de-a lungul unei zile, oamenii au parte de activitati aparent neinsemnate si marunte, care ii ajuta sa isi satisfaca nevoia de socializare. Cand sunt singuri acasa, acest lucru nu se mai intampla, iar efectul cumulativ poate fi major dupa numai doua saptamani de izolare. 

De aceea oamenii au nevoie de exercitii care sa satisfaca necesitatea de a socializa, cum ar fi sa invete o limba straina, sa vorbeasca cu cineva pe retelele de socializare sau sa se inscrie la un grup de lectura online.

Atunci cand stam numai in casa tentatiile sunt mari, mesele devin dezechilibrate si tendinta de a lua gustari dezordonate intreaga zi devine o modalitate de distractie, deloc sanatoasa. De aceea, medicii si nutritionistii recomanda populatiei sa faca tot posibilul sa se alimenteze sanatos, consumand cat mai multe legume si fructe proaspete. In acest sens se poate apela la comenzile online cu livrari la domiciliu sau la sprijinul grupurilor de asistenta comunitara.

Sanatatea mentala este conditionata de sanatatea fizica, iar o rutina care sa includa anumite exercitii fizice este extrem de importanta in perioada de izolare. Aceste exercitii se pot face pe balcon, in curte, pe terasa, sau, daca nu dispuneti de nici una din aceste facilitati, in interior. 

Nu este recomandat sa iti petreci toata ziua in pijamale, rutina zilnica obisnuita fiind utila, chiar daca nu mai iesi din casa. Cu toate ca pe termen scurt poate fi tentant sa devii lenes si neglijent, acest lucru nu va fi benefic pe termen lung pentru bunastarea ta emotionala si mentala.

Trezeste-te si du-te la culcare la ore adecvate, spala-te pe dinti in fiecare dimineata, schimba-te de pijamale, mentine-te activ si respecta-te in fiecare moment al zilei. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015