Connect with us

Educatie

Forumul Naţional al Copiilor: Copiii au cerut Ministerului Educaţiei, într-o întâlnire online, condiţii de siguranţă pentru începerea şcolii sau cursuri online din toamnă

Partida Romilor

Published

on

Condiţii igienico-sanitare optime, măsuri de distanţare socială în clase, prin suplimentarea spaţiilor în care au loc cursurile şcolare, asigurarea transportului spre şcoală pentru toţi copiii în condiţii de siguranţă sanitară şi mai ales alocarea de fonduri necesare pentru ca dreptul tuturor copiilor la educaţie să fie respectat, prin dotarea cu tablete, acces la internet şi programe de educaţie virtuală – sunt solicitări concrete, pe care copiii care au participat la cea de-a 20-a ediţie a Forumului Naţional al Copiilor le-au transmis direct Ministerului Educaţiei, într-o discuţie informală care a avut loc online.

Peste 100 de copii din întreaga ţară au participat la cea de 20-a ediţie a Forumului Naţional al Copiilor, a cărui temă majoră a fost restabilirea dreptului la educaţie pentru toţi copiii, prin asigurarea condiţiilor necesare pentru participare la şcoala online, scenariul pentru începerea noului an şcolar pe care ministrul Educaţiei îl consideră cel mai probabil.

„Când un copil rămâne în afara şcolii, pentru că nu are o tabletă sau acces la internet, el se simte marginalizat, discriminat şi este furios”. (Andrei, 15 ani)

Copiii participanţi la acest eveniment de tradiţie al Organizaţiei Salvaţi Copiii România, de data aceasta online, au prezentat astfel autorităţilor, în data de 15 iulie, o serie de recomandări pentru ca şcolile să fie sigure pentru sănătatea copiilor şi a profesorilor

În caz contrar, copiii au propus varianta educaţiei desfăşurate online, în contextul pandemiei, cu condiţia ca niciun copil să nu rămână în afara şcolii, din motive de vulnerabilitate socio-economică. Totodată, copiii cer programe şcolare dedicate şi consiliere psihologică, pentru cei care au probleme în a se adapta la constrângerile educaţiei online, dar şi cursuri de pregătire pentru cadrele didactice.

„Şcoala trebuie să fie un loc în care fiecare copil şi fiecare profesor să se simtă în siguranţă, un spaţiu deschis, în care copilul să fie pus în valoare şi încurajat. Închiderea şcolilor, în contextul pandemiei, a fost pentru mulţi copii o experienţă traumatică, pentru că nu au avut acces la cursurile online şi au fost astfel marginalizaţi”, spune Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.

Ce au solicitat copiii:
– Repartizarea urgentă a fondurilor necesare pentru remedierea condiţiilor din şcoli (în special în mediul rural) şi crearea de mecanisme de raportare prin care elevii să poată sesiza problemele întâmpinate;
– Condiţii igienico-sanitare pentru ca atât copiii, cât şi profesorii să fie protejaţi;
– Cadre medicale în şcoli;
– Asigurarea transportului spre şcoală pentru toţi copiii în condiţii de siguranţă sanitară;
– Luarea în considerare a riscurilor din pauzele şcolare;
– Echipamente tehnice adecvate comunicării online pentru toţi copiii;
– Pregătirea profesorilor pentru a putea susţine ore online şi pentru folosirea platformelor digitale şi, totodată, selectarea unui număr limitat de platforme (platforme unice pe şcoală);
– Comunicarea cu persoane cu pregătire în psihologie (consilierii şcolari, psihologi, diriginţi) pentru comunicarea dificultăţilor emoţionale ori de relaţionare.

Ce le-au promis autorităţile:
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării au reiterat, în cadrul întâlnirii cu copiii, că sistemul este pregătit pentru trei scenarii de lucru:
– optimist – Toţi copiii la şcoală, în clase;
– hibrid/mixt – Prin rotaţie, participare în clase la şcoală şi online;
– pesimist – şcoală doar online.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării au dat asigurări că vor asigura condiţii igienico-sanitare în şcoli, pentru ca profesorii şi copiii să fie protejaţi.

Legat de costul pentru adaptarea la scenariile în care o parte sau toată şcoala se va desfăşura online, autorităţile au amintit de achiziţia a 250.000 de tablete pentru copiii din medii dezavantajate. Copiii participanţi au atras atenţia asupra faptului că există un număr mult mai mare de copii care ar avea nevoie de dispozitive şi că nu ar trebui să se condiţioneze distribuirea acestora doar la familiile cu venituri minime, pe bază de cerere, ci în urma unei analize de teren.

Pentru completarea resurselor umane necesare pentru acordarea de sprijin emoţional copiilor vor fi angajaţi 3.600 de consilieri şcolari.

La solicitarea copiilor privind realizarea unei programe şcolare online şi pregătirea digitală pentru profesori, reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării au menţionat că se lucrează la ghiduri metodologice de recuperare.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015