Connect with us

Educatie

FSLI solicită Guvernului asigurarea tuturor condiţiilor necesare pentru funcţionarea şcolii în mediul online

Partida Romilor

Published

on

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) solicită Guvernului asigurarea tuturor condiţiilor necesare pentru funcţionarea şcolii în mediul online, dar şi pentru a găsi soluţii la problemele cu care se confruntă salariaţii din sistemul de educaţie, se menţionează într-un comunicat remis luni de organizaţia sindicală.

„Încă din semestrul al doilea al anului şcolar trecut a fost evident faptul că pentru anul şcolar 2020-2021, Executivul ar fi trebuit să pregătească, printr-un program naţional, unităţile de învăţământ din întreaga ţară pentru desfăşurarea cursurilor în online, ca urmare a contextului generat de noul Coronavirus. Federaţia noastră a făcut această atenţionare în nenumărate rânduri”, se menţionează în comunicat.

Potrivit organizaţiei sindicale, toate şcolile trebuie să aibă acces la internet de mare viteză care să susţină numărul ridicat de elevi şi cadre didactice care se loghează în sistem în acelaşi timp. Totodată, reprezentanţii FSLI solicită achiziţionarea de laptopuri sau calculatoare performante, cu ajutorul cărora cadrele didactice să îşi poată preda materia, în timpul orelor de curs.

De asemenea, reprezentanţii organizaţiei sindicale solicită achiziţionarea de camere video performante care să ofere sunet şi imagine de calitate, astfel încât elevii care participă la şcoala online să poată înţelege tot ce comunică profesorii.

Printre solicitări se mai numără achiziţionarea de echipamente pentru participarea la şcoala online a tuturor elevilor, „având în vedere că există încă un număr mare de elevi care nu le posedă, între aceştia fiind şi elevi care vor susţine examenele naţionale”.

Reprezentanţii FSLI mai solicită modificarea legislaţiei, în sensul de a stabili sancţiuni clare pentru părinţii şi elevii care aduc grave prejudicii de imagine unor cadre didactie, prin postarea pe reţelele de socializare de filmuleţe şi imagini truncate luate din timpul predării online.

De asemenea, se solicită „respectarea dispoziţiilor art. 4 din Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, precum şi a prevederilor art. 272 alin. 3 şi 4 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare care spun că înregistrarea prin orice procedee a activităţii didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care desfăşoară acea activitate. „De asemenea, trebuie respectate prevederile art. 73 din Codul civil, conform cărora orice persoană are dreptul la propria imagine, iar în exercitarea acestui drept, persoana poate să interzică ori să împiedice reproducerea, în orice mod, a înfăţişării sale fizice ori a vocii sale sau, după caz, utilizarea unei asemenea reproduceri”, se mai spune în document.

Reprezentanţii organizaţiei sindicale menţionează că doar după ce este îndeplinit acest cadru de funcţionare, în limite legale, oferind garanţia protecţiei tuturor celor implicaţi în actul educaţional, Guvernul României poate solicita luarea unor măsuri împotriva cadrelor didactice care nu doresc să fie filmate în timpul predării online.

„Este revoltător faptul că domnului Ludovic Orban, Prim-Ministrul României, i pare a fi o ‘bazaconie’ faptul că profesorii solicită respectarea regulilor de protecţie a datelor personale, măsuri care se aplică în toate ţările membre ale Uniunii Europene! Pentru că profesorii sunt în linia întâi în ceea ce priveşte riscul de contaminare cu Coronavirus, fapt care deja se întâmplă în multe dintre şcoli, în mod normal actuala Putere ar trebui să susţină iniţiativa legislativă conform căreia personalului din învăţământ ar urma să i se acorde un stimulent financiar pentru implicarea şi expunerea în faţa acestui risc”, se mai spune în document.

Pe de altă parte, FSLI solicită Guvernului să identifice sumele necesare pentru acordarea majorării salariale cadrelor didactice începând cu data de 1 septembrie 2020, având în vedere şi faptul că poziţionarea salariilor acestora în grila de salarizare este în partea inferioară, iar creşterile salariale ar fi modice.

Până când educaţia nu va deveni o prioritate şi în realitate, iar munca profesorilor nu va fi răsplătită ţinând cont de rolul importanţa ei în societate, România nu va putea să facă parte din categoria ţărilor dezvoltate, având lipsuri în toate domeniile socio-economice!, precizează sursa citată.

„Dreptul la educaţie al elevilor este garantat de Constituţia României, iar pentru ca acest deziderat să se aplice, cei care guvernează au obligaţia să găsească soluţii. În acest moment există un număr apreciabil de elevi care nu participă la şcoala online, pentru că nu dispun de mijloacele necesare. Era şi este de datoria Guvernului României să asigure aceste echipamente tehnice. Şcoala online presupune ca toate unităţile de învăţământ să posede echipamente performante, astfel încât elevii să audă la parametri normali ceea ce predă profesorul în sala de clasă şi nu numai. Nu se întâmplă acest lucru, din păcate! Ba mai mult, deşi nu li se asigură echipamentele necesare, profesorii sunt acum ameninţaţi cu desfacerea contractului individual de muncă dacă nu predau online, ceea ce este un abuz. Şi, în viziunea celor care guvernează, nici la protecţia propriei imagini nu mai au dreptul, într-o ţară care face parte din UE şi care a stabilit reguli clare legate de această protecţie”, a declarat Simion Hancescu, preşedinte FSLI.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015