Connect with us

Educatie

Ministerul Educaţiei: Se micşorează numărul elevilor în clasele de început de ciclu în învăţământul liceal. 530 de milioane de lei pentru bursele şcolare

Published

on

Numărul de elevi din clasele de început de ciclu în învăţământul liceal cu frecvenţă – zi se va reduce, a decis ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu.

Potrivit unui comunicat de presă, numărul elevilor în clasă se va reduce de la 28 la 24 pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocaţională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învăţământul liceal de artă, de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

„Joi, 21 ianuarie 2021 a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020”, afirmă sursa citată.

Ministerul Educaţiei precizează că, având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat.

„Această măsură se constituie într-un pas concret în direcţia României Educate”, se arată în comunicat.

Sorin Cîmpeanu, a declarat joi că a cerut 530 de milioane de lei în bugetul învăţământului pentru bursele şcolare din 2021.

„Hotărârea de Guvern din decembrie privind cuantumul minim al burselor pentru elevi 100 de lei este binevenită, necesară. Nu este deloc îndeajuns, pentru că în anul 2020 cuantumul total al acestor burse la nivel naţional a fost de 270 de milioane de lei. Împărţiţi cele 270 de milioane de lei la 9 luni, asta înseamnă 30 de milioane. Împărţiţi la cei aproape 3 milioane de elevi şi o să vedeţi că veţi obţine un cuantum de 10 lei pe lună/elev”, a afirmat Cîmpeanu.

El a spus că a solicitat 530 de milioane de lei în buget pentru bursele şcolare.

„Am insistat ca aceste sume, de data aceasta 530 de milioane de lei, să fie cuprinse în buget, să se plătească prin autorităţile locale, dar să vină din buget. (…) 530 de milioane de lei am cerut pentru bursele şcolare, (…) la care se adaugă o creştere absolut necesară pentru costul standard per elev destinat cheltuielilor materiale. Această creştere trebuie să fie semnificativă şi trebuie să fie acoperită. (…) Este mult mai importantă creşterea acestei componente destinate cheltuielilor materiale decât cea destinată creşterilor salariale, fără să neglijez importanţa creşterilor salariale. Această sumă ar trebui să fie de aproape 600 de milioane de lei şi să fie distribuită prin bugetele autorităţilor locale”, a declarat ministrul.

Cîmpeanu a susţinut că urgenţa zero în educaţie o reprezintă deschiderea şcolilor în condiţii de siguranţă şi recuperarea pierderilor.

Sorin Cîmpeanu a afirmat că nici în anul şcolar viitor nu vor ajunge la timp manualele de clasa a IX-a.

„Planuri cadru au fost realizate de către comisii de lucru în luna august şi au şi fost validate în luna august. Acum cei care le-au lucrat şi cei care le-au validat înţeleg că nu mai sunt de acord cu ele. O opinie personală, fără să îmi depăşesc limitele de competenţă, nici eu nu sunt de acord cu forma lor, îndeosebi pe filiera teoretică. (…) Sub nicio formă, am anunţat încă din prima zi de mandat, procesul nu se poate încheia până la începerea şcolii în anul şcolar 2021-2022. Iarăşi nu vom avea manuale la clasa IX-a”, a spus ministrul în cadrul Forumului Bunei Guvernări Locale în Educaţie, organizat de Societatea Academică din România.

Cîmpeanu, a declarat, joi, că riscul de creştere a abandonului şcolar în urma procesului deficitar de predare online este mare.

El a subliniat, totodată, că nu există un feedback cu privire la ceea ce au asimilat elevii în perioada de predare online.

„Riscul de a creşte abandonul şcolar în urma procesului deficitar de predare online este mare şi se adaugă unei rate de abandon şcolar deja foarte mari. Trebuie să ne concentrăm cât mai eficient asupra acestui aspect şi concentrarea se poate face doar încercând să se recupereze prin acţiuni remediale pierderile care sunt structurale”, a spus ministrul, la Forumul Bunei Guvernări Locale în Educaţie, organizat de Societatea Academică din România.

Potrivit lui Cîmpeanu, mulţi profesori din România, deşi au avut intenţii bune, nu au fost pregătiţi pentru predarea online.

„Foarte mulţi colegi profesori din România au avut bune intenţii, însă nu au fost pregătiţi pentru predarea online. Riscurile de creştere a abandonului şcolar în urma pierderilor structurale – diferenţa între online şi clasic şi a celor conjuncturale – acces internet, acces echipamente este foarte mare”, a arătat ministrul Educaţiei.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015