Connect with us

Educatie

Trendul epidemiologic descendent, condiţie esenţială pentru revenirea elevilor la şcoală cu prezenţă fizică. Sesiune specială a examenului de evaluare naţională

Partida Romilor

Published

on

Un trend epidemiologic descendent este condiţia esenţială pentru revenirea elevilor la şcoală cu prezenţă fizică, în timp ce testarea copiilor şi vaccinarea personalului didactic sunt condiţii favorizante, a declarat joi seară ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a afirmat, într-o emisiune la TVR1, că întâlnirea de joi cu preşedintele Klaus Iohannis s-a derulat „într-o notă foarte responsabilă, fiind un obiectiv major declarat revenirea cât mai grabnică a tuturor elevilor cu prezenţă fizică în şcoli, cu condiţia confirmării unui trend epidemiologic descendent”.

„Această condiţie este esenţială. Condiţii favorizante sunt modul în care va putea să avanseze campania de vaccinare a personalului din învăţământ – şi mizăm pe responsabilitatea şi conştientizarea tuturor colegilor din învăţământ pentru a se vaccina, scop în care am demarat de ieri o campanie – „Vaccinare şi testare pentru învăţare”. (…) A doua condiţie este testarea şi dorim să se utilizeze toate testele care pot fi relevante, invazive considerate sau noninvazive, să fie testaţi toţi elevii care prezintă simptome şi toţi contacţii direcţi ai acestor elevi. Acesta este grupul-ţintă pentru testare, pentru o testare corect orientată. Pentru asta, este nevoie de utilizarea mai multor tipuri de teste, pentru că în multe dintre şcolile din România personalul medical lipseşte. (…) Cu aceste condiţii, şcoala se va putea redeschide în luna mai, în a doua parte a lunii mai, depinde de trendul epidemiologic”, a explicat Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei a precizat că, spre finalul acestei luni, se va face o nouă analiză, cu datele la zi ale trendului epidemiologic.

„Se va mai face o analiză spre finalul lunii aprilie, pentru a avea date noi despre evoluţia trendului epidemiologic. Oricum, în data de 4 mai, pentru toţi elevii, cu excepţia celor din clasele terminale, se va reveni la şcoală după scenariile cunoscute”, a subliniat Cîmpeanu.

În context, ministrul a afirmat că este mai greu de înţeles de ce clasele a opta, din localităţile unde predarea se face după scenariul roşu, trebuie să adopte sistemul de predare hibrid, în timp ce elevii de clasa a patra pot veni toţi la şcoală.

„Nu înţeleg de ce elevii clasei a patra pot veni la şcoală cu prezenţă fizică, tot efectivul clasei, şi este un lucru foarte bun, iar cei de clasa a opta, care au şi examenul de evaluare naţională şi sunt pe acelaşi palier, în acelaşi interval orar, în clase cu dimensiuni identice, trebuie să aibă efective înjumătăţite. E greu de explicat logic această condiţie. Cerinţe epidemiologice ce depăşesc competenţa şi înţelegerea Ministerului Educaţiei. Încercăm să comunicăm cât mai bine (cu Ministerul Sănătăţii – n.r.), reuşim să comunicăm profesionist, însă ne lovim de această impunere de înjumătăţire a claselor, fără să avem competenţă de a desfiinţa aceste argumente, pentru că Ministerul Educaţiei nu are o direcţie medicală”, a spus Sorin Cîmpeanu.

  • Va exista o sesiune specială a examenului de evaluare naţională

Evaluarea naţională 2021 va avea o sesiune specială, zilele viitoare urmând să fie elaborat şi publicat Ordinul privind calendarul desfăşurării acestui examen, a anunţat joi, la Braşov, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Ion.

Prezent la o dezbatere prilejuită de lansarea campaniei „Vaccinare şi testare pentru învăţare”, secretarul de stat a precizat că intenţia ministerului este ca la acest examen să poată participa toţi copiii, inclusiv cei din localităţile carantinate.

„E aproape oficial, în sensul că, în următoarele zile, va apărea şi ordinul de ministru privind calendarul evaluării naţionale, pentru că este absolut obligatorie o sesiune specială după prima şi asta nu neapărat pentru copiii din localităţile în carantină, ci şi pentru copiii care, în perioada examenelor, sunt infectaţi cu Covid. Ne imaginăm că pentru un copil de nota 10 care nu se poate prezenta la examen şansele de reuşită pe traseul educaţional pe care şi l-a propus sunt aproape nule”, a afirmat Sorin Ion.

El a mai precizat că în ceea ce priveşte bacalaureatul nu se ia în calcul organizarea unei sesiuni speciale, deoarece acesta se desfăşoară, în mod tradiţional, în două sesiuni, una de vară şi alta de toamnă.

În context, inspectorul şcolar general al judeţului Braşov, Ovidiu Tripşa, a anunţat că, potrivit deciziei luate recent de IŞJ, simularea examenului de bacalaureat pentru elevii din municipiul reşedinţă va începe pe 10 mai.

Elevii din clasele a XII-a şi a XIII-a din municipiul Braşov nu au putut participa la simularea bacalaureatului în perioada 22-25 martie, din cauza faptului că indicele cumulat COVID-19 depăşise 6 cazuri la o mie de locuitori, potrivit normelor legale în vigoare la acel moment, unităţile de învăţământ din localitate fiind închise.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

Denumirea Asociației cetățenilor români aparținând minorității romilor este Partida Romilor “Pro-Europa” , asociație care s-a constituit la data de 19.03.1990 și a dobândit personalitate juridică la data de 03.04.1990 prin efectele sentinței civile nr. 1078, înregistrată în Registrul Persoanelor Juridice al Judecătoriei Sectorului 1 București sub nr.1111/03.04.1990 Copyright © 2015